Pomoc
Jakie są warunki gwarancji na opony ?
Podstawa i zakres naszej odpowiedzialności za wady Towaru z tytułu rękojmi jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego.
Jak przebiega proces zgłaszania i rozpatrywania reklamacji?
- Kontakt
Skontaktuj się z nami telefonicznie w celu zgłoszenia reklamacji pod numerem +48 500 300 342
Możesz napisać także na nasz adres mailowy reklamacje@aleopony.pl
Podczas kontaktu sprecyzuj pokrótce na czym polega zgłaszana wada towaru
W celu szybszej identyfikacji uszkodzenia możesz także podesłać zdjęcia uszkodzenia.
- Dostarczenie opon
Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Towar na nasz adres.
W przypadku Kupującego będącego konsumentem koszt dostarczenia Towaru ponosi Sprzedający, w przypadku Kupującego niebędącego konsumentem koszt dostarczenia oraz inne koszty związane z reklamacją ponosi Kupujący.
- Ekspertyza opony
Opona zostanie przekazana do producenta bądź specjalistycznego serwisu w celu dokonania ekspertyzy uszkodzenia.
- Wydanie decyzji
W ciągu 14 dni następi wydanie decyzji, o której poinformujemy Cię telefonicznie bądź mailowo.
Decyzja pozytywna: wymieniamy towar na nowy lub zwracamy środki finansowe na konto.
Decyzja negatywna: możesz zdecydować o utylizacji towaru lub zwrocie.
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi za Towar wobec Kupującego nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
Z chwilą wydania przez Sprzedającego Towaru przewoźnikowi przechodzą na Kupującego nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
Dodatkowe informacje
- Okres gwarancyjny obowiązuje od momentu zakupu, ale nie dłużej niż do momentu zużycia bieżnika.
- Moment zużycia bieżnika wskazuje wskaźnik zużycia bieżnika (TWI).
- Opona zużyta do wartości TWI częściowo lub jednostronnie traktowana jest jako całkowicie zużyta i w związku z tym nie podlega gwarancji
- Opona naprawiana lub nacinana nie podlega reklamacji.
- Gwarancja obejmuje tylko wady wynikające z winy producenta.
Gwarancja nie obejmuje:
- Wad spowodowanych uszkodzeniem mechanicznym (przebicie, przecięcie)
- Wad wynikających ze złego przechowywania opon
- Wad spowodowanych przez nieprawidłowy montaż (zerwanie drutówki, uszkodzenia stopki)
- Wad wynikających z nieprawidłowej eksploatacji (jazda na zawyżonym lub zaniżonym ciśnieniu, gwałtowne hamowanie, gwałtowne ruszanie)
- Wad opony związanych ze złym stanem technicznym pojazdu (nieregularne zużycie bieżnika)
- Wad związanych z brakiem możliwości wyważenia opony w przypadku montażu na krzywych lub uszkodzonych felgach.
- FHU
PASOŃ nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikające z przestoju
pojazdu oraz inne szkody i koszty, które są następstwem wad produktu.
Niesatysfakcjonująca odpowiedź? Napisz do nas.
Informacje o oponach
- Jakie są warunki gwarancji na opony ?
- Podstawowe oznaczenia na oponach
- Tabela indeksów prędkości
- Tabela indeksów nośności
- O czym informuje etykieta opony ?
- Instrukcje