Rozmiar | 215/75 R16 |
---|---|
Marka | Vredestein |
Model | COMTRAC 2 |
Sezon | letnie | Typ opony | dostawczy |
Indeks nośności | 113/111 (do 1150 kg na oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Run on flat | nie |
Rant ochronny | |
DOT | 2023/2024 |
Kraj produkcji | |
Produkcja | |
Homologacja | |
Dodatkowe informacje | |
Kod towaru | 8714692341830 |
EPREL | 554120 |
Czas realizacji | 3-5 dni |
---|---|
Dostępna ilość | ostatnie 4 sztuki! |
Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON to opona całoroczna przeznaczona do samochodów dostawczych, która sprawdzi się idealnie w każdych warunkach pogodowych.
Model łączy w sobie nowoczesny wygląd oraz wytrzymałość. Gwarantuje precyzyjne sterowanie oraz odpowiednie przełożenie mocy na podłoże, dzięki czemu, nawet przy dużym obciążeniu komfort jazdy stoi na wysokim poziomie.
Szerokie kanały obwodowe sprawnie odprowadzają wodę, co zwiększa bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Liczne ostre krawędzie bieżnika zwiększają przyczepność nawet na śliskim, zaśnieżonym podłożu.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Ogólne Warunki Gwarancji z tytułu wad i zużycia opon dystrybuowanych przez
Vredestein Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
1. Gwarant zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie Produktów
wyprodukowanych przez Producenta, na które została wydana Karta
Gwarancyjna, przy używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Ilekroć w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji użyte jest jedno z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
„Gwarant” – Vredestein Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie.
„Nabywca”
– oznacza nabywcę Produktu wyprodukowanego przez Producenta. Określenie
to obejmuje zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorców.
„Producent” - Vredestein Banden B. V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prawa holenderskiego z siedzibą w Holandii.
“Produkt” – opony osobowe, dostawcze, do pojazdów typu SUV, rolnicze i przemysłowe.
„Gwarancja” – oznacza gwarancję jakości Produktu udzieloną zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Gwarancji przez Gwaranta.
„Numer DOT” – oznacza datę wyprodukowania Produktu przez Producenta, umieszczoną trwale na boku opony.
„Całkowite zużycie Produktu” – sytuacja, w której wysokość rzeźby bieżnika jest niższa niż 1,6 mm.
„Procentowy
stopień zużycia Produktu” - pozostała głębokość bieżnika w używanej
oponie wyliczona w odniesieniu do głębokości bieżnika nowej opony na
podstawie nw. wzoru:
A – stopień zużycia opony (w %)
B – aktualna średnia głębokość bieżnika opony (zmierzona w3 punktach na obwodzie opony (w mm)
C – głębokość bieżnika nowej opony (w mm)
3. Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu wynikłe podczas jego
eksploatacji z przyczyn tkwiących uprzednio w Produkcie, obejmujące
wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
4. Gwarant udziela
gwarancji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres
gwarancyjny wynoszący 3 (trzy) lata, liczony od daty zakupu Produktu lub
do momentu osiągnięcia Całkowitego zużycia Produktu, w zależności od
tego, co nastąpi wcześniej.
5. Gwarancja nie obejmuje wad Produktu wynikających z:
1)
nieprawidłowego transportu, przechowywania niezgodnie ze standardami
branży oponiarskiej i użytkowania Produktu, podczas których narażony
jest on w szczególności na odkształcenia wynikające z nadmiernych
nacisków, uderzeń, oddziaływania substancji chemicznych i wysokich
temperatur,
2) eksploatacji Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i/lubparametrami technicznymi,
3) nieprawidłowego montażu lub demontażu Produktu,
4)
eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującego przekroczenie
dopuszczalnej nośności Produktu określonej przez Producenta i/lub
dopuszczalnych nacisków na osi,
wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych przez obowiązujące przepisy,
5)
niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, w tym w szczególności jazdy z
nadmierną prędkością, gwałtownego hamowania lub przyśpieszania,
6) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu,
7) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji Produktu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych,
8) eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w stosunku do zaleceń producenta pojazdu i/lub Producenta,
9) wszelkich uszkodzeń mechanicznych, w tym także spowodowanych oddziaływaniem substancji chemicznych,
10) użycia w zawodach sportowych lub innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
11)
zdarzeń naturalnych lub spowodowanych innymi okolicznościami,
pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu i Producenta, w tym w
szczególności takich jak: wypadek
drogowy, pożar, powódź, itp.
6. Gwarancja nie obejmuje Produktów:
1) naprawianych, bez względu na sposób naprawy i podmiot, który naprawy dokonał,
2) bieżnikowanych, bez względu na technologię, jakość wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces,
3) z nieczytelnym, usuniętym lub uszkodzonym numerem DOT.
4) całkowicie zużytych.
7. Celem skorzystania z gwarancji Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest dostarczyć Produkt do miejsca jego zakupu.
8. Przyjęcie reklamacji następuje przez sporządzenie stosownego protokołu.
9.
W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji Uprawniony z gwarancji
zobowiązany jest do dostarczenia reklamowanego Produktu do podmiotu
wskazanego w punkcie 7 powyżej, w
terminie nie dłuższym niż 14 dni licząc od daty wykrycia wady,
10. Niezgłoszenie reklamacji w terminie podanym w punkcie 9 wyłącza odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
11.
Podstawą skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji jest przedłożenie
przez Uprawnionego z gwarancji ważnej Karty Gwarancyjnej zawierającej
datę sprzedaży, dane Produktu oraz pieczęć
Sprzedawcy, wraz z dowodem
zakupu (paragonem lub fakturąVAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych
danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do
skorzystania z
uprawnień wynikających z gwarancji.
12. Gwarant
oświadcza, iż reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty
dostarczenia reklamowanego Produktu do miejsca jego zakupu, przy czym
Gwarant nie ponosi odpowiedzialności
za opóźnienia w zachowaniu
powyższego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od Gwaranta, a
leżących po stronie Nabywcy i/lub podmiotu przyjmującego reklamację.
13.
W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną w okresie
obowiązywania gwarancji, określonym w punkcie 4 powyżej, Nabywca ma
prawo:
1) do bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad,
jeżeli wada Produktu ujawni się w okresie pierwszych 12 miesięcy
użytkowania Produktu ,
2) do obniżenia kosztu zakupu Produktu, jeżeli
wada Produktu ujawni się w okresie po upływie pierwszych 12 miesięcy
użytkowania Produktu. Koszt zakupu Produktu zostanie
pomniejszony o
kwotę odpowiadającą Procentowemu Stopniowi Zużycia Produktu. Przez koszt
zakupu Produktu rozumie się aktualną na dzień obniżenia kosztu zakupu
Produktu, cenę detaliczną Produktu.
14. W przypadku wystawienia przez
Sprzedawcę na zakupiony Produkt faktury VAT, przyjmuje się, że
Uprawniony z gwarancji będzie wykorzystywał Produkt w ramach prowadzonej
działalności
gospodarczej.
15. Prawa i obowiązki stron
wynikających z niniejszej gwarancji reguluje wyłącznie treść postanowień
ujętych w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji.
16. Udzielenie
przez Gwaranta gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza
uprawnień Nabywcy wynikających z Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o
szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej.