Rozmiar | 185/75 R16 |
---|---|
Marka | Uniroyal |
Model | SNOW MAX 2 |
Sezon | zimowe | Typ opony | dostawczy |
Indeks nośności | 104/102 (do 900 kg na oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Run on flat | nie |
Rant ochronny | C |
DOT | 2023/2024 |
Kraj produkcji | |
Produkcja | |
Homologacja | |
Dodatkowe informacje | |
Kod towaru | 04520580000 |
EPREL | 525664 |
Czas realizacji | 1-2 dni |
---|---|
Dostępna ilość | średnia ilość na stanie |
Opona Snow Max 2 została zaprojektowana, aby sprostać przewozowi ciężkich ładunków, szczególnie w okresie zimowym.
Jodełkowy wzór bieżnika sprawia, że kumulacja sił następuje wzdłuż osi wzdłużonej, dzięki czemu lepiej zapanujesz nad pojazdem w każdej sytuacji.
Duża ilość krawędzi chwytnych oraz ich doskonałe usytuowanie gwarantują najlepsze właściwości trakcyjne.
To dzięki nim opona skutecznie hamuje na śniegu i lodzie - nawet podczas jazdy pod górę.
Aby zachować skuteczność hamowania na suchej nawierzchni zwiększono sztywność poprzeczną opony.
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
SPIS TREŚCI
1. ZALECENIA PRODUCENTA DOT. PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI OPON
2. DEFINICJE
3. WARUNKI GWARANCJI
4. ZASADY PRZECHOWYWANIA OPON
1. ZALECENIA PRODUCENTA DOT. PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI OPON
Od
wyboru odpowiedniej opony, jej prawidłowego osadzenia i eksploatacji
zależy nie tylko jej dobra kondycja (trwająca przez cały okres
użytkowania), ale przede wszystkim bezpieczeństwo wszystkich
użytkowników dróg. Dlatego zdecydowanie warto poświęcić tym czynnościom
trochę czasu, stosując się do poniższych zaleceń.
1.1. Dobór ogumienia
a)
opony, których pochodzenie ani dotychczasowy przebieg eksploatacji nie
jest znany, nie powinny być używane; dot. to szczególnie opon o
widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich kord/osnowę
i/lub opasanie, z nieczytelnym lub usuniętym (częściowo lub całkowicie)
nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji;
b) nie należy
stosować na tej samej osi opon o dużej różnicy w wysokości bieżnika (np.
opon nowych z używanymi) ze względu na ich różną przyczepność,
zachowanie w zakrętach, drogę hamowania i podatność na występowanie
zjawiska aquaplaningu (tj. powstawania klina wodnego pomiędzy czołem
bieżnika, a mokrą nawierzchnią, który ogranicza kontakt opony z
nawierzchnią i utrudnia/uniemożliwia panowanie nad pojazdem przez
kierującego);
c) zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd
musi być wyposażony na kołach jednej osi wyłącznie w opony o tej samej
konstrukcji (radialne lub diagonalne) i rzeźbie bieżnika; dodatkowo
zalecamy zastosowanie na całym pojeździe opon tego samego producenta
oraz o tych samych (lub wyższych, ale nigdy niższych) indeksach
prędkości i nośności, co zalecane przez producenta pojazdu;
d) zawsze należy dobierać rozmiar opon do posiadanych obręczy, mając na uwadze parametry kół określone przez producenta pojazdu.
1.2. Wymiana ogumienia
a)
odpowiedni standard tej czynności jest w stanie zapewnić tylko dobrze
wyposażony serwis ogumienia, zatrudniający doświadczonych pracowników i
dysponujący specjalistycznym oprzyrządowaniem;
b) każdorazowy
montaż/demontaż stanowi dla konstrukcji opony znaczące obciążenie, a
wykonany niewłaściwie lub przy użyciu niesprawnych/ nieprawidłowych
narzędzi może doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń, eliminujących
oponę z dalszej eksploatacji;
c) przy montażu nowych opon każdorazowo
należy montować nowy zawór (w przypadku nowych opon dętkowych należy
również założyć nową dętkę, o rozmiarze dostosowanym do opony).
d)
montaż opony kierunkowych (o rzeźbie bieżnika dostosowanej wyłącznie do
jednego kierunku toczenia) musi uwzględniać oznaczenie kierunku jazdy,
umieszczone trwale na boku opony;
e) montaż opon o niesymetrycznym
bieżniku musi uwzględniać oznaczenie zewnętrznej strony opony,
(najczęściej oznaczonej na jej boku napisem „OUTSIDE”);
f) należy
wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku ich
eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 15 000 km; zabieg ten
zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów
zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk, opon;
g) przy montażu koła
na pojeździe należy przestrzegać kolejności dokręcania śrub/nakrętek
mocujących oraz momentu ich dokręcania; wytyczne te są szczegółowo
określone przez producenta pojazdu.
1.3. Eksploatacja ogumienia
a) opony należy eksploatować zawsze zgodnie z ich przeznaczeniem, zdefiniowanym przez ich producenta;
b)
sprawność wszystkich elementów układu hamulcowego, jezdnego i
napędowego znacząco wydłuża przebieg opon; dlatego należy regularnie
kontrolować stan techniczny pojazdów (m.in. stan i wyważenie kół, stan
amortyzatorów, skuteczność działania hamulców, luzy w zawieszeniu i
układzie przeniesienia napędu), na bieżąco dokonywać niezbędnych napraw i
regulować parametry geometrii zawieszenia
(które samoistnie ulegają zmianie w wyniku normalnej eksploatacji pojazdu);
c)
należy regularnie kontrolować ciśnienie na zimnych oponach (najlepiej
przed rozpoczęciem jazdy) nie rzadziej niż co 2 tygodnie i utrzymywać je
zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu; nieprawidłowe (zbyt wysokie
lub zbyt niskie) ciśnienie ogranicza kontakt opony z nawierzchnią, czyli
zmniejsza przyczepność i bezpieczeństwo jazdy, prowadzi do
przedwczesnego i nieregularnego zużycia rzeźby
bieżnika, a także może spowodować nieodwracalne uszkodzenia ogumienia, skutkujące m.in.wystrzałem podczas jazdy;
d)
przeciążanie ogumienia jest niedopuszczalne; może ono być efektem
przekroczenia jego dopuszczalnej nośności (lub ładowności pojazdu) jak i
nieprawidłowego ciśnienia podczas eksploatacji; dlatego należy zawsze
eksploatować pojazd z równomiernie rozłożonym obciążeniem (o masie
dopuszczonej przez producenta pojazdu), wyposażony w opony o
odpowiedniej nośności i ciśnieniu określonym przez producenta pojazdu;
e)
należy zawsze dostosować styl jazdy i prędkość do warunków panujących
na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego
hamowania i przyśpieszania – szczególnie zrywania przyczepności kół
napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół podczas
hamowania (przy użyciu hamulca roboczego i/lub pomocniczego/ręcznego);
f)
zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w
opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie
TWI – Tread Wear Indicator) , w oponach zimowych o najnowszej
konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki
minimalnej zalecanej głębokości rzeźby bieżnika w warunkach zimowych (4
mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw.
WWI – Winter Wear Indicator) na barku opony;
g) opony zimowe powinny
być zamontowane na wszystkich osiach pojazdu; ich montaż jedynie na
jednej osi (np. tylko na osi napędowej) podczas eksploatacji na śliskiej
nawierzchni, może spowodować niekontrolowane zachowanie pojazdu,
spowodowane znaczącą różnicą przyczepności pomiędzy osiami;
h) należy
regularnie kontrolować zużycie bieżnika na osi napędowej (na której
opony zużywają się szybciej) i przekładać koła przednie z tylnymi,
zachowując przy tym ich dotychczasowy kierunek toczenia; zabieg ten
(wykonywany nie rzadziej niż co 10-15 tys. km przebiegu)pozwala wyrównać
nieregularne zużycie opon i wydłużyć żywotność całego kompletu opon.
i) należy unikać najeżdżania na produkty ropopochodne, smary i substancje chemiczne, które mogą spowodować uszkodzenie opony;
j)
zalecamy zamianę opon z zimowych na letnie, gdy średnia dobowa
temperatura przekracza 7° C; eksploatacja ogumienia zimowego w wyższych
temp. powoduje jego przyspieszone zużycie.
2. DEFINICJE:
Ilekroć w n/w Warunkach Gwarancji użyto jednego z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
2.1.
„Użytkownik” – oznacza nabywcę opon wyprodukowanych przez Producenta
opon; określenie to obejmuje osoby fizyczne i przedsiębiorców.
2.2.
„Producent” oznacza niemiecki koncernu Continental AG, którego wyłącznym
i oficjalnym reprezentantem w Polsce jest spółka pod nazwą Continental
Opony Polska Sp. z o.o. (w skrócie COP) z siedzibą w Warszawie.
2.3.
„Gwarancja” – oznacza gwarancję jakości produktu udzieloną zgodnie z
Warunkami Gwarancji przez Producenta opon na opony marki Continental
oraz opony oznaczone innym chronionym znakiem należącym do koncernu
Continental. Zakres terytorialny niniejszej gwarancji obejmuje cały
obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
2.4. „Produkt” oznacza opony osobowe, 4x4 i ciężarowe objęte gwarancją przez producenta.
2.5. „POG” – oznacza Punkt Obsługi Gwarancyjnej posiadający upoważnienie COP na rozpatrywanie zgłoszeń reklamacyjnych produktu.
2.6.
„Data produkcji” oznacza datę wyprodukowania opony przez producenta,
umieszczoną trwale na boku opony w formacie: tydzień roku produkcji_rok
produkcji.
2.7. „Graniczne zużycia czoła bieżnika” oznacza moment
osiągnięcia granicznego zużycia czoła bieżnika do wskaźnika TWI
(pozostała głębokość bieżnika wynosi wtedy ok. 1,6 mm ); o takim stopniu
zużycia informuje całkowite lub jednostronne wykorzystanie czoła
bieżnika do momentu odsłonięcia progu/progów usytuowanych w dnie rzeźby
bieżnika na poziomie miejsc oznaczonych literami TWI
lub symbolami oznaczającymi TWI, umieszczonymi trwale na boku opony;
2.8.
„Procentowy stopień zużycia” oznacza pozostałą głębokość bieżnika w
używanej oponie wyliczoną w odniesieniu do głębokości bieżnika nowej
opony na podstawie n/w wzoru:
A - procentowy stopień zużycia opony [%]
B - aktualna średnia głębokość bieżnika opony (zmierzona w trzech punktach obwodu opony) [mm]
C - głębokość bieżnika nowej opony [mm]
2.9.
Za „zwrot kosztów zakupu” produktu uważa się zapłatę aktualnie
obowiązującej ceny (według cennika COP) z uwzględnieniem średnich
rynkowych rabatów.
3. WARUNKI GWARANCJI:
3.1. COP udziela
gwarancji w imieniu producenta na produkt, bez limitu przebiegu, przez
okres 60 miesięcy od daty produkcji lub do momentu osiągnięcia
granicznego zużycia czoła bieżnika, w zależności od tego co nastąpi
wcześniej.
3.2. Gwarancją objęte są wyłącznie wady produktu, wynikłe
podczas ich eksploatacji z przyczyn tkwiących w ogumieniu, obejmujące
wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
3.3. Niniejsza gwarancja nie obejmuje produktów:
a) z granicznie zużytym czołem bieżnika;
b) naprawianych, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz podmiot, który wykonał tę naprawę;
c) z nacinanym czołem bieżnika, bez względu na sposób i zakres tych czynności oraz podmiot, który je przeprowadził;
d)
bieżnikowanych poza producentem bez względu na technologię, jakość
wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces; wyjątek stanowi
podmiot oficjalnie upoważniony do bieżnikowania przez Producenta,
którego produkty są w ofercie producenta i COP;
e) z nieczytelnym lub usuniętym/uszkodzonym (częściowo lub całkowicie) nr DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji;
f) nie posiadających europejskiej homologacji.
3.4. Ewentualne reklamacje Użytkownicy mogą zgłaszać w:
a) upoważnionych Punktach Obsługi Gwarancyjnej POG;
b)
autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów – dot. Użytkowników z tzw.
rynku OE (Original Equipment), tj. takich, którzy zakupili nowe pojazdy
wyposażone fabrycznie w ogumienie objęte gwarancją producenta;
c) punktach zakupu ogumienia.
3.5.
Każda reklamacja może być rozpatrzona jedynie przez POG (dotyczy
wyłącznie reklamacji zgłoszonych bezpośrednio do POG) lub przez
upoważnionego pracownika COP (dot. reklamacji zgłoszonych we wszystkich
w/w punktach). W uzasadnionych przypadkach COP rezerwuje sobie prawo do
podjęcia nadrzędnej i ostatecznej decyzji dot. reklamowanych produktów.
3.6. W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji, umożliwiającego COP i/lub POG jej rozpatrzenie, Użytkownik zobowiązany jest do:
a)
dostarczenia reklamowanego produktu do w/w podmiotów (wymienionych w
pkt. 3.4.) w terminie maksymalnie 14 dni od dnia wykrycia wady;
b)
dostarczenia reklamowanego produktu wraz z obręczą koła, na której był
eksploatowany, jeśli wada ogumienia jest widoczna tylko po napełnieniu
go ciśnieniem roboczym;
c) dostarczenia wypełnionej karty
gwarancyjnej (z datą sprzedaży, pieczęcią, podpisem sprzedającego oraz
danymi zakupionych opon) oraz dowodu zakupu na reklamowany produkt
(Użytkowników z rynku OE dot. wyłączni Książka Gwarancyjna pojazdu);
d)
udostępnienia pojazdu, na którym był eksploatowany reklamowany produkt
do oceny stanu technicznego przez COP i/lub POG (lub inny upoważniony
podmiot) na żądanie COP lub POG.
3.7. COP oświadcza, że wszystkie
reklamacje winny być rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty dostarczenia
reklamowanego produktu do w/w podmiotów (wymienionych w pkt. 3.4.), przy
czym COP nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w zachowaniu tego
terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od COP, a leżących po
stronie Użytkownika i/lub
podmiotów przyjmujących reklamację, wymienionych w pkt. 3.4.
3.8.
W przypadku konieczności przeprowadzenia specjalistycznych badań
reklamowanego produktu, w/w termin może ulec wydłużeniu, przy czym
decyzję o wykonaniu takich badań w niezbędnym zakresie może podjąć
wyłącznie COP, który poinformuje o tym fakcie podmiot, który przyjął
reklamację przed upływem 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Wydłużony
termin rozpatrzenia reklamacji nie powinien być dłuższy niż 35 dni,
licząc od dnia zgłoszenia reklamacji produktu.
3.9. Uznanie reklamacji produktu nie nakłada na producenta żadnych zobowiązań odszkodowawczych.
3.10.
W przypadku uznania reklamacji na wadę produktu zgłoszoną przez osobę
fizyczną tj. Użytkownika w okresie obowiązywania gwarancji producenta
(określonym w pkt. 3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle
Ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, nabył towar konsumpcyjny – produkt w celu niezwiązanym z
działalnością zawodową
lub gospodarczą, ma on prawo do:
a)
bezpłatnej wymiany produktu na nowy, wolny od wad, lub zwrotu 100 %
kosztów zakupu ogumienia, jeśli wada produktu ujawni się przed upływem
24 miesięcy od daty zakupu produktu (lub przed upływem 24 miesięcy od
daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją
producenta). W tym terminie COP pokrywa również koszt demontażu/montażu
produktu, wynikający z uznanej reklamacji, pod warunkiem, że reklamacja
zostanie zgłoszona w POG, który wykona w/w czynności wg stawek
określonych przez COP; zwrot kosztów demontażu/montażu produktu nie
dotyczy Użytkowników z rynku OE;
b) wymiany produktu na nowy, wolny
od wad pod warunkiem zapłacenia kwoty odpowiadającej procentowemu
stopniowi zużycia reklamowanego produktu, jeśli wada produktu ujawni się
po upływie 24 miesięcy od daty jego zakupu lub po upływie 24 miesięcy
od daty wydania nowego pojazdu wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją
producenta;
c) zwrotu kosztu zakupu produktu, pomniejszonych o kwotę
odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu,
jeśli wada produktu ujawni się po upływie 24 miesięcy od daty jego
zakupu lub po upływie 24 miesięcy od daty wydania nowego pojazdu
wyposażonego w ogumienie objęte gwarancją producenta.
3.11. W
przypadku uznania reklamacji na wadę produktu zgłoszoną przez
Użytkownika w okresie obowiązywania gwarancji producenta (określonym w
pkt. 3.1 niniejszych warunków gwarancji), który w świetle Ustawy z dnia
27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, nabył produkt w celu związanym z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą, ma on prawo do:
a)
wymiany produktu na nowy, wolny od wad, pod warunkiem zapłacenia kwoty
odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu;
b ) zwrotu kosztu zakupu produktu, pomniejszonych o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniowi zużycia reklamowanego produktu;
3.12.
COP zastrzega sobie prawo do wyboru sposobu załatwienia każdej uznanej
reklamacji, wymienionych w pkt. 3.10. i 3.11. tj. wymiany produktu lub
zwrotu kosztów. W przypadku przerwania produkcji reklamowanego produktu,
w procesie wymiany będzie używany podobny produkt.
3.13. Produkt, po
uznaniu reklamacji na jego wadę przez POG i/lub COP oraz rozliczony
zgodnie z decyzją COP w procesie wymiany produktu lub zwrotu kosztów
(tj. zgodnie z możliwościami wymienionych w pkt. 3.10. lub 3.11.) w
ramach niniejszej gwarancji staje się własnością COP.
3.14. Gwarancja nie obejmuje wad produktów wynikających z:
a)
nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas
których produkt narażony jest m.in. na: odkształcenia wynikające z
nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływanie substancji
chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących,
rozpuszczalników, materiałów ropopochodnych tj. paliw, olejów, smarów i
ich pochodnych) oraz ozonu i wysokich temperatur;
b) używania opon niezgodnie z ich przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi;
c)
nieprawidłowego montażu lub demontażu, w tym montażu produktu na obręcz
o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz,która jest uszkodzona
i/ lub skorodowana oraz z zastosowania podczas montażu dętki,
ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż
zalecane przez producenta;
d) eksploatacji nadmiernie obciążonego
pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności ogumienia
(określonej na boku każdego produktu) i/lub dopuszczalnych nacisków na
osie, wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych
odpowiednimi przepisami;
e) niedbalstwa, jazdy z nadmierną
prędkością, niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy; a w szczególności z
gwałtownego hamowania i przyśpieszania;
f) niewłaściwego stanu
technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia,
niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek,
tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych
elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów
hamulcowych, wspomagających hamulce i antypoślizgowych (m.in. ABS, EBS,
ASR, ESP, BAS itp.);
g) eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w odniesieniu do zaleceń producenta pojazdu i/ lub producenta opon;
h) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych;
i)
wszelkich uszkodzeń mechanicznych (w tym m.in. wszelkich przecięć,
przebić oraz uszkodzeń spowodowanych m.in.: ciałem obcym pomiędzy kołami
bliźniaczymi, uderzeniem o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub
bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, itp.), w tym
także spowodowanych oddziaływaniem na produkt substancji chemicznych
(lub podobnie działających środków, w tym wymienionych w pkt. 3.14.
pakt. a ), powodujących m.in.: uszkodzenie/degradację/przyspieszone
starzenie produktu;
j) użycia produktu w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego;
k)
pożaru, przyczyn naturalnych, lub spowodowanych innymi okolicznościami
pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu (np. pożar, wypadek,
przegrzanie, siła wyższa, itp.).
3.15. Gwarancja na produkt nie pokrywa:
a) kosztów spowodowanych zużyciem eksploatacyjnym jego składowych;
b)
kosztów wezwania, holowania, dodatkowego czasu podróży i wynagrodzenia
za pracę, przestoju pojazdu, rozładowania pojazdu, wynajęcia pojazdu
zastępczego, ponownego załadunku itp.;
c) wszelkich strat
ekonomicznych i szkód (obejmujących m.in. utratę zysku, przychodów,
wartości firmy lub spodziewanych oszczędności);
d) roszczeń przedstawionych Użytkownikowi pojazdu przez osoby trzecie;
e)
wszelkich innych uszkodzeń, szkód, strat i obrażeń, spowodowanych
bezpośrednio lub pośrednio wadą produktu, wadą wykonawczą lub
spowodowaną niedbalstwem lub błędem pracowników wszystkich podmiotów
świadczących usługi serwisowe dla ogumienia.
3.2. Zgodnie z
postanowieniami pkt. 3.15. wszelkie w/w roszczenia odszkodowawcze
skierowane do producenta lub COP są wykluczone. Jednocześnie żadnego z
postanowień punktu 3.15. nie można traktować jako wyłączenia lub
ograniczenia lub próby wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności
producenta, wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
3.3.
Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani
nie zawiesza uprawnień kupującego (Użytkownika) wynikających z
niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z dnia 27.07.2002 r. o
szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.