Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Radar Dimax 4Season XL 225/45 R17 94W

opony całoroczne


  • e
  • c
  • 72 dB

  • D
  • C
  • B
356.00 zł/szt.
WYSYŁKA GRATIS
Rozmiar 225/45 R17
Marka Radar
Model Dimax 4Season XL
Sezon całoroczne
Typ opony osobowy
Indeks nośności 94 (do 670 kg na oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Run on flat nie
Rant ochronny
DOT 2023/2024
Kraj produkcji
Produkcja
Homologacja
Dodatkowe informacje
Kod towaru DSC0503
EPREL 593723

DOSTĘPNOŚĆ

Czas realizacji 3-5 dni
Dostępna ilość średnia ilość na stanie

Wysyłka w 24h

14 dni na zwrot

Sprawdzony sprzedawca

Gwarancja producenta

RADAR DIMAX 4SEASON to nowoczesna, zaawansowana, asymetryczna opona całoroczna przeznaczona do samochodów osobowych. Dzięki zastosowaniu specjalnej, dwuskładnikowej mieszanki gumowej opona zachowuje elastyczność w szerokim zakresie temperatur i świetnie sprawdza się w zmiennych warunkach pogodowych, zarówno latem jak i zimą. Asymetryczny bieżnik z czterema obwodowymi rowkami zwiększa odporność na aquaplaning i przyczepność na mokrej nawierzchni. Gęsto ułożone lamele efektywnie podnoszą poziom kontroli i trakcji w warunkach zimowych, na śniegu i błocie pośniegowym. Zoptymalizowana konstrukcja opony wraz ze specjalnie ułożonymi elementami bieżnika sprzyjają niskiemu poziomowi hałasu i poprawie komfortu jazdy. Opona RADAR DIMAX 4SEASON posiada zimowe oznaczenie 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake). W ofercie dużo popularnych rozmiarów. Doskonały stosunek jakości do ceny. Gwarancja jakości RADAR.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Nowa etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Na produktu udzielana jest gwarancja producenta: 2 lata.

  • Okres gwarancyjny obowiązuje od momentu zakupu, ale nie dłużej niż do momentu zużycia bieżnika. 
  •  Moment zużycia bieżnika wskazuje wskaźnik zużycia bieżnika (TWI). 
  •  Opona zużyta do wartości TWI częściowo lub jednostronnie traktowana jest  jako całkowicie zużyta i w związku z tym nie podlega gwarancji 
  • Opona naprawiana lub nacinana nie podlega reklamacji.
  •  Gwarancja obejmuje tylko wady wynikające z winy producenta.
  • Gwarancja nie obejmuje:
  1. Wad spowodowanych uszkodzeniem mechanicznym (przebicie, przecięcie)
  2. Wad wynikających ze złego przechowywania opon
  3. Wad spowodowanych przez nieprawidłowy montaż (zerwanie drutówki, uszkodzenia stopki)
  4. Wad wynikających z nieprawidłowej eksploatacji (jazda na zawyżonym lub zaniżonym ciśnieniu, gwałtowne hamowanie, gwałtowne ruszanie)
  5. Wad opony związanych ze złym stanem technicznym pojazdu (nieregularne zużycie bieżnika)
  6. Wad związanych z brakiem możliwości wyważenia opony w przypadku montażu na krzywych lub uszkodzonych felgach.
  •  FHU PASOŃ nie ponosi odpowiedzialności za straty wynikające z  przestoju pojazdu oraz inne szkody i koszty, które są następstwem wad produktu. 
  • Informacje dotyczące zgłaszania zaistaniłych reklamacji znajdują się w dziale https://www.aleopony.pl/pomoc/
Pole nieobowiązkowe

Oponyletnie

Oponyzimowe

Oponycałoroczne

© Copyright 2024 by aleopony.pl. All rights reserved.