Najwyższe osiągi, doskonała przyczepność i stabilne prowadzenie w każdej
sytuacji to główne cechy Michelin PRIMACY 3. Opona cechuje się
nowoczesną konstrukcją, która została zaprojektowana specjalnie, aby
radzić sobie w trudnych warunkach pogodowych i drogowych.
Asymetryczny
bieżnik, w który wyposażono oponę sprawia, że bardzo szybko odprowadza
ona wodę, zapobiega też wpadaniu auta w poślizg. Szerokie rowki pomagają
w rozpraszaniu wody na boki, dzięki czemu warstwa cieczy spod opony
zostaje usunięta i odpowiednia przyczepność zostaje zachowana.
Model
stworzono z innowacyjnej mieszanki, której głównymi zaletami jest
niewielka waga oraz trwałość. Dzięki temu, że mieszanka jest lekka udało
się ograniczyć opory toczenia, a tym samym zmniejszyć spalanie paliwa -
w skali roku może to oznaczać spore oszczędności dla kierowcy.
Z
modelu szczególnie zadowoleni będą ci użytkownicy, którzy cenią sobie
optymalną jazdę bez względu na pogodę i stan nawierzchni. Michelin
PRIMACY 3 zapewnia cichą i komfortową podróż – dzięki budowie modelu,
dźwięki emitowane przez oponę podczas pracy są natychmiastowo tłumione.
Wysokie
osiągi, krótka droga hamowania i doskonała sterowność to cechy, które
sprawiają, że Michelin PRIMACY 3 zdobyła uznanie najbardziej
wymagających kierowców.
Michelin specjalizuje się w produkcji opon
klasy premium, które charakteryzują się bardzo dobrymi osiągami i
najwyższą jakością wykonania.
Michelin jest najbardziej rozpoznawalną marką opon na świecie.
Ponieważ nieznana jest dokładna data produkcji opony, może zostać ona dostarczona w wersji z etykietą wg normy
WE 1222/2009 lub
WE 2020/740 i w obydwu wariantach będzie to
pełnowartościowy produkt.
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na
emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa
oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla
samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu
jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę
wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa
opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do
najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba
oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak
graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo
przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej
kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Ponieważ nieznana jest dokładna data produkcji opony, może zostać ona dostarczona w wersji z etykietą wg normy
WE 1222/2009 lub
WE 2020/740 i w obydwu wariantach będzie to
pełnowartościowy produkt.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
PRZEDMIOT GWARANCJI I GWARANT
1. Przedmiotem gwarancji udzielanej zgodnie z postanowieniami niniejszej karty gwarancyjnej sa opony
marki Michelin przeznaczone do samochodów osobowych, dostawczych i terenowych zwane dalej Wyrobami.
2. Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest Michelin Polska S.A. z siedziba w Olsztynie,
ul. Leonharda 9, 10-454 Olsztyn.
3. Niniejsza gwarancja nie wyłacza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnien kupujacego wynikajacych
z niezgodnosci towaru z umowa.
OKRES GWARANCJI
1. Gwarancja obejmuje uytkowanie Wyrobu do zuycia oryginalnego bienika do poziomu wskaznika TWI*,
po osiagnieciu którego Wyrób uznany jest za zuyty.
*TWI - wskaznik dopuszczalnego zuycia rzezby bienika = 1,6 mm, umieszczony na obwodzie opony
(wystepy w rowkach bienika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny
zuycia opony. Zuycie do wskaznika TWI = zuycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.
WARUNKI ROZPATRZENIA GWARANCJI
1. Warunkami rozpatrzenia gwarancji sa:
a) wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta,
b) złoenie reklamacji na pismie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym,
c) dostarczenie reklamowanego Wyrobu,
d) przedłoenie Karty Gwarancyjnej,
e) przedłoenie dowodu zakupu Wyrobu,
f) na adanie przyjmujacego reklamacje lub Gwaranta - udostepnienie pojazdu do oceny stanu
technicznego przez Gwaranta.
Wszystkie powysze warunki musza byc spełnione łacznie.
2. Wszelkie reklamacje moga byc składane w punkcie sprzeday, w którym wystawiono karte gwarancyjna
lub w punkcie sprzeday ogumienia wskazanym przez Gwaranta.
3. Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób
okreslony w punktach 1 i 2.
4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygajacej o uznaniu badz nie uznaniu reklamacji, nie słuy odwołanie
do Gwaranta.
5. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utrate czasu, za czasowa niesprawnosc pojazdu, niewygode oraz
zwiazane ze złoeniem reklamacji niedogodnosci lub koszty.
6. W przypadku uznania reklamacji dokonuje sie wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Jeeli Gwarant nie ma
moliwosci wymiany Wyrobu na taki sam fabrycznie nowy wskutek zakonczenia produkcji Wyrobu, Klient ma
prawo do otrzymania zwrotu ceny zakupu Wyrobu.
7. Złoenie reklamacji w sposób okreslony
SYTUACJE NIE OBJETE GWARANCJA
1. Niniejsza gwarancja nie sa objete jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez wzgledu na sposób i zakres
naprawy oraz na osobe, która naprawiała Wyrób.
2. Niniejsza gwarancja nie sa równie objete wyroby uszkodzone wskutek, miedzy innymi:
a) nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczacych Wyrobów, okreslonych przez Gwaranta,
b) nieprawidłowego montau lub demontau, np. bez uycia pasty monterskiej,
c) nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
d) eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłasciwej albo
uszkodzonej obreczy,
e) złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbienosci
kół, wadliwych, uszkodzonych lub zuytych amortyzatorów, hamulców, spreyn albo innych elementów
zawieszenia,
f) uszkodzen mechanicznych: przeciec, przebic, w tym w szczególnosci spowodowanych uderzeniem
bienikiem, barkiem lub bokiem opony w przeszkode,
g) przeciaania Wyrobu i eksploatacji z niewłasciwym cisnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
h) nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem ognia,
substancji racych, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujacych degradacje
gumy,
i) nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta,
j) nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególnosci gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy
z zablokowanymi kołami,
k) wypadku drogowego,
l) umyslnego działania powodujacego uszkodzenie Wyrobu,
m) uycia Wyrobu w zawodach sportowych lub do współzawodnictwa majacego cechy współzawodnictwa
sportowego, w tym w szczególnosci amatorskich lub zawodowych wyscigów.
WYMOGI EKSPLOATACYJNE OPON NA POJEZDZIE
1. W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów uytkownik zobowiazany jest przestrzegac wszystkich poniszych
zasad:
a) montowac na pojezdzie opony dokładnie tego rozmiaru, nosnosci i maksymalnej predkosci jakie sa
okreslone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
b) montowac na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nosnosci, symbol predkosci,
konstrukcja, rzezba bienika),
c) dla pojazdów z napedem na cztery koła montowac wszystkie opony jednego typu (rozmiar, indeks
nosnosci, symbol predkosci, konstrukcja, rzezba bienika),
d) opony po zamontowaniu na obrecz wywayc dynamicznie,
e) cisnienie w ogumieniu mierzyc nie wczesniej ni po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu,
f) eksploatowac opone, stosujac zalecane przez producenta pojazdu cisnienie wewnetrzne w oponie
w odniesieniu do obciaenia eksploatacyjnego pojazdu, (informacje te sa dostepne w punktach
sprzeday opon, katalogu producenta oraz u Przedstawicieli Techniczno-Handlowych Grupy Michelin),
g) eksploatowac Wyroby, stosujac odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obreczy,
h) montowac i demontowac Wyroby wyłacznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
i) eksploatowac Wyroby z zachowaniem nominalnego obciaenia i cisnienia eksploatacyjnego i zasad
szczególnej starannosci,
j) przy wyborze i zakupie Wyrobu zasiegnac u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego
eksploatacji