Rozmiar | 235/50 R17 |
---|---|
Marka | Kenda |
Model | KR41 |
Sezon | letnie | Typ opony | osobowy |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg na oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Run on flat | nie |
Rant ochronny | |
DOT | 2023/2024 |
Kraj produkcji | |
Produkcja | |
Homologacja | |
Dodatkowe informacje | |
Kod towaru | K426B778 |
EPREL | 564290 |
Czas realizacji | 3-5 dni |
---|---|
Dostępna ilość | średnia ilość na stanie |
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
.
Oznacza to że w tym okresie w przypadku wystąpienia wady fabrycznej wykonania lub materiału nasza firma zrealizuje gwarancje na następujących warunkach:
1.Opona posiadająca 80% lub więcej wysokości pozostałego bieżnika (w stosunku wysokości bieżnika opony fabrycznie nowej, w/w wysokości bieżnika mierzone są od jego powierzchni do powierzchni znaku maksymalnego zużycia tzw. TWI*) będzie wymieniona na nową oponę KENDA tego samego rozmiaru i typu lub rozmiaru i typu korespondującego, jeśli uległ zmianie.
2.Opona posiadająca mniej niż 80% bieżnika (obliczonej j.w.) będzie wymieniona na nową pod warunkiem dokonania dopłaty wg zasad:
•wysokość pozostałego bieżnika > 60% i < 80% - 80% rabatu przy zakupie nowej opony,
•wysokość pozostałego bieżnika > 40% i < 60% - 60% rabatu przy zakupie nowej opony,
•wysokość pozostałego bieżnika > 20% i < 40% - 40% rabatu przy zakupie nowej opony,
•wysokość pozostałego bieżnika < 20% - bez rabatu.
Rabat jest naliczony od sugerowanych cen detalicznych brutto. TWI* - wskaźnik dopuszczalnego zużycia bieżnika opony = 1,6mm, umieszczony w kanałach bieżnika na obwodzie opony. Zużycie bieżnika co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony do wskaźnika TWI oznacza całkowite z
użycie opony! Nieobjęte gwarancją są uszkodzenia powstałe m.in.:
1.W wyniku użytkowania w zawodach sportowych lub mających cechy współzawodnictwa sportowego (w szczególności wyścig
ach),
2.Przez niewłaściwy użytek, oznaczający, że techniczne charakterystyki opony są
nieodpowiednie do warunków użytkowania, np. nieregularne lub przedwczesne zużycie wynikające z niewłaściwej jakości czy stanu dróg, nieasfaltowej nawierzchni, nawierzchni uszkodzonej, zużytej, najechania na niebezpieczny, ostryelement itp.,
3.W wyniku jakiejkolwiek naprawy opony, bez względu na zakres naprawy oraz osobę dokonującą tej naprawy,
4.W wyniku wandalizmu lub kradzieży,
5.W wyniku błędów montażu lub demontażu opony lub koła,
6.W wyniku klęsk żywiołowych, zjawisk wyższej natury, ognia, udziału w kolizji lub wypadku i tym podobne,
7.W wyniku nieprzestrzegania zalecanych wartości ciśnienia w oponach,
8.W wyniku używania uszkodzonych lub niewłaściwych obręczy kół (felg),
9.W wyniku użytkowania opony pod obciążeniem przekraczającym wartości podane przez producenta pojazdu,
10.W wyniku ciągnięcia przyczep o wadze lub wymiarach przekraczających wartości podane przez producenta pojazdu,
11.Spowodowane niewłaściwym lub zbyt długim użytkowaniem łańcuchów śniegowych,
12.Spowodowane użyciem opony o parametrach ładowności, indeksu prędkości, rozmiarach itp. nieprzewidzianej w dokumentach rejestracyjnych pojazdu,
13.Przez zniszczenie materiału lub pogorszenie właściwości opony spowodowane
przedłużającym się kontaktem z kwasami, zasadami, rozpuszczalnikami, węglowodorami, olejami mineralnymi lub syntetycznymi i innymi substancjami nieobojętnymi dla materiału opony,
14.Przez zużycie opony spowodowane usterkami mechanicznymi pojazdu.
Gwarancja jest realizowana na podstawie dowodu zakupu.
Reklamowane towary wysyłane są w razie konieczności do serwisu sprzedawcy na koszt reklamującego.