Rozmiar | 265/70 R16 |
---|---|
Marka | Goodride |
Model | SW658 |
Sezon | zimowe | Typ opony | 4x4 |
Indeks nośności | 112 (do 1120 kg na oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Run on flat | nie |
Rant ochronny | |
DOT | 2023/2024 |
Kraj produkcji | |
Produkcja | |
Homologacja | |
Dodatkowe informacje | |
Kod towaru | 265/70R16TSW658 |
EPREL | 452692 |
Czas realizacji | 3-5 dni |
---|---|
Dostępna ilość | średnia ilość na stanie |
Bieżnik: kierunkowy – bardzo często wykorzystywana rzeźba bieżnika w oponach zimowych. Jest gwarancją najlepszych osiągów na mokrej nawierzchni.
Przeznaczenie: samochody z napędem 4x4 lub SUV-y. Informacje o producencie: Goodride to firma będąca częścią azjatyckiego koncernu Hangzhou Zhongce, który osiąga wyniki sprzedaży na poziomie 100 milionów egzemplarzy opon rocznie. Produkty marki Goodride sprzedawane są do ponad stu państw świata na wszystkich kontynentach. Należą one do klasy ekonomicznej, cechując się dobrą jakością oraz rozsądną ceną. Goodride dostarcza ogumienie przeznaczone dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych; ponadto także dla maszyn wykorzystywanych w rolnictwie oraz dla rowerów.
Opis technologii: GOODRIDE SW658 to opony zimowe z przeznaczeniem dla pojazdów o napędzie 4x4 lub typu SUV. Należą do klasy ekonomicznej, są zatem polecane kierowcom ceniącym dobrą jakość za rozsądną cenę. Omawiane ogumienie zostało wyposażone w bieżnik kierunkowy, który sprawdza się bardzo dobrze podczas jazdy na mokrej lub pokrytej śniegiem albo lodem nawierzchni. Szybkie odprowadzanie wody w takich warunkach pomaga utrzymać stabilność i skracać drogę hamowania. Ponadto omawiane opony zostały wyprodukowane z wysoce wydajnej mieszanki gumowej, której specjalna formuła zapewnia długowieczność. Bieżnik ściera się powoli i miarowo, co jest skutkiem zastosowania elastycznego materiału budulcowego, zapewniającego równomierne rozłożenie nacisku.
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).