Rozmiar | 235/65 R18 |
---|---|
Marka | Falken |
Model | EUROWINTER HS01 SUV |
Sezon | zimowe | Typ opony | 4x4 |
Indeks nośności | 110 (do 1060 kg na oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Run on flat | nie |
Rant ochronny | |
DOT | 2023/2024 |
Kraj produkcji | |
Produkcja | |
Homologacja | |
Dodatkowe informacje | |
Kod towaru | 331784 |
EPREL | 463704 |
Czas realizacji | 3-5 dni |
---|---|
Dostępna ilość | średnia ilość na stanie |
Falken Euerowinter HS01 to opona klasy średniej, posiadająca kierunkowy typ bieżnika. Opony Falken Eurowinter HS01 dzięki zastosowaniu właśnie kierunkowego wzoru bieżnika doskonale radzi sobie w trudnych warunkach zimowych oraz jest wysoce odporna na zjawisko akwaplanacji. W oponie zastosowano system lameli, które zapewniają bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów i nagłego hamowania.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, czoło bieżnika równomiernie rozkłada siły działające podczas podróżowania. Falken HS01 jest przez to bardziej komfortowy i co równie istotne ściera się równomiernie, wydłużając tym samym swoją żywotność.
Falken Eurowinter HS01 mają opinie opon solidnych, dających dużą dozę bezpieczeństwa. Bardzo dobrze zachowują się na śniegu, jak i mokrym asfalcie. Użytkownicy podkreślają też wysoka jakość przy przystępnej cenie.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).