Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

Kumho KRD50 295/60 R22.5 150/147K

opony ciężarowe


  • d
  • c
  • 73 dB

  • D
  • C
  • A
1745.00 zł/szt.
WYSYŁKA 200.00 ZŁ
Rozmiar 295/60 R22.5
Marka Kumho
Model KRD50
Sezon całoroczne
Typ opony ciężarowe
Indeks nośności 150/147 (do 3350 kg na oponę)
Indeks prędkości K (do 110 km/h)
Wzmocnienie
Zastosowanie
Typ
Dodatkowe informacje
Kod towaru 2144403
EPREL 444864

DOSTĘPNOŚĆ

Czas realizacji 1-2 dni
Dostępna ilość średnia ilość na stanie

Wysyłka w 24h

14 dni na zwrot

Sprawdzony sprzedawca

Gwarancja producenta

brak opisu
WARUNKI GWARANCYJNE

1. Przedmiotem gwarancji są opony marki KUMHO oraz Marshal do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

2. Gwarancja obejmuje okres 60 miesięcy od daty zakupu lub okres do zużycia oryginalnego bieżnika według umieszczonego na oponie wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznawany jest za zużyty i gwarancja przestaje obowiązywać.

3. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

4. Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty. Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

5. Zgłoszenie reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.

6. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie reklamowanego Wyrobu z dowodem zakupu (paragon, faktura).

7. Reklamacja winna być rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych od daty dostarczenia reklamowanego produktu.

8. W szczególnych przypadkach związanych z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań, termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu. Sprzedający ma obowiązek poinformowania o tym fakcie Reklamującego przed upływem 14 dni od daty przyjęcia reklamacji.

9. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy po odjęciu wartościowym stopnia zużycia.

10. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika nowej, według następującego wzoru:
[ [ (aktualna głębokość rzeźby w mm – 1,6 mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm – 1,6 mm) ] -1 ] x 100 = Stopień zużycia w %.

11. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski. Karta Gwarancyjna nie może być dystrybuowana poza Polskę i wydana użytkownikowi poza granicami Polski. Realizacja praw wynikających z Karty Gwarancyjnej może być dokonana tylko w miejscach określonych w p. 6 Karty.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek, między innymi:
  • nieprawidłowego montażu lub demontażu,
  • nieprawidłowej eksploatacji Wyrobu,
  • eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowaniu Wyrobu na niewłaściwej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta,
  • złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
  • uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć, przebić,
  • przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim),
  • nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy,
  • nieprawidłowego transportu Wyrobu przez klienta,
  • nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami,
  • wypadku drogowego,
  • umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu,
  • działania ognia użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego

*TWI – wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony. Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.

Wymogi eksploatacyjne opon marki KUMHO

W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobu marki KUMHO użytkownik zobowiązany jest przestrzegać wszystkich poniższych zasad:
  • montować na pojeździe opony dokładnie tego samego rozmiaru i nośności, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
  • montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
  • opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
  • ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie jednej godziny od zatrzymania pojazdu,
  • eksploatować oponę stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnego pojazdu,
  • opony dętkowe montować wraz z nową dętką i ochraniaczem o odpowiednich rozmiarach, eksploatować Wyroby stosując odpowiednie do rozmiaru Wyrobu rozmiary obręczy,
  • montować i demontować Wyroby wyłącznie w autoryzowanych serwisach obsługi,
  • eksploatować Wyroby z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
  • przy wyborze i zakupie Wyrobu zasięgnąć u sprzedawcy informacji o Wyrobie i sposobie jego eksploatacji.

UWAGA!

Datę produkcji określa trzycyfrowy lub czterocyfrowy kod znajdujący się na boku opony, w którym dwie pierwsze cyfry oznaczają kolejny tydzień roku, a cyfra końcowa, bądź cyfry końcowe – rok produkcji.

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Nowa etykieta UE WE 2020/740

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Pole nieobowiązkowe

Oponyletnie

Oponyzimowe

Oponycałoroczne

© Copyright 2024 by aleopony.pl. All rights reserved.